- Tuesday, 09 October 2012 16:15
ភ្នំពេញ:
គម្រោងស្តា និងពង្រីកកំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ៥ ពីស្ពានជ្រោយចង្វារ
រហូតដល់ស្ពានព្រែកក្តាម ដែលមានប្រវែងប្រមាណ ៣០ គីឡូម៉ែត្រ
ត្រូវបានបើកការដ្ឋានសាងសង់ នាព្រឹកថ្ងៃទី៩ ខែតុលា ឆ្នាំ២០១២
ក្រោមអធិបតីភាពដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់របស់សម្តេចហ៊ុនសែន និងលោកឯកអគ្គរដ្ឋទូត
ចិន ប្រចាំកម្ពុជា។ កំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ ៥នោះ ត្រូវចំណាយថវិកាសរុប
៥៦,៨ លានដុល្លារ ហើយបញ្ចប់ការសាងសង់នៅឆ្នាំ២០១៥។
ក្នុងគម្រោងស្តា
និងពង្រីកកំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ៥ ពីស្ពានជ្រោយចង្វារ រហូតដល់ស្ពានព្រែកក្តាម
ដែលត្រូវចំណាយថវិកាសរុបចំនួន ៥៦,៨ លានដុល្លារ គឺរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា
បានចូលរួមប្រាក់បដិភាគ ចំនួន ៩ លានដុល្លារ ដែលរួមមាន សាច់ប្រាក់
បោសសំអាតមីន និងកាកសំណល់មិនទាន់ផ្ទុះ ចេញថ្លៃសំណង់ ដែលកំពុងបូកសរុប
និងអត្រាពន្ធ ដែលមានតម្លៃជាង ៦ លានដុល្លារ។
រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង សាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន លោក ត្រាំ អ៊ីវតឹក បានលើកឡើងថា គម្រោងស្តារ និងពង្រីកកំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ ៥ ពីចំណុចស្ពានជ្រោយចង្វារ ដល់ស្ពានព្រែកក្តាម ប្រវែង ៣០ គីឡូម៉ែត្រ ជាបួនគន្លងទិសដៅចរាចរណ៍ ដែលមានទទឹង ចាប់ពី ២២ ម៉ែត្រ ដល់ ២៥ ម៉ែត្រ មានសាងសង់ស្ពានថ្មីរហូតដល់ ៣ កន្លែង ទទឹង ២៥ ម៉ែត្រ ប្រវែងសរុប ១៧៥ ម៉ែត្រ។ ពង្រីកស្ពានចាស់មួយកន្លែង ទទឹង ២១ ម៉ែត្រ ប្រវែង ៣៥ ម៉ែត្រ។ លូគ្រប់ប្រភេទ ៨ កន្លែង ប្រវែង ២២៥ ម៉ែត្រ និងខ្នែងផ្លូវប្រសប់ ប្តូរទិសចរាចរណ៍ទំនើប មួយកន្លែង ប្រវែងសរុប ៤៦៩ ម៉ែត្រ។ ចំណែកតួផ្លូវ ត្រូវបានលើកកម្ពស់ និងពង្រីកទៅតាមគម្រោងរចនាប្លង់បច្ចេកទេស។ ក្នុងនោះ មានសួនពុះចែកទិសដៅចរាចរណ៍កណ្តាលទ្រូងផ្លូវ ទទឹង ២,៥ ម៉ែត្រ។
កំណាត់ផ្លូវចាស់ ពីស្ពានជ្រោយចង្វារ ដល់ស្ពានព្រែកក្តាម ដែលមានប្រវែងជាង ៣០ គីឡូម៉ែត្រ មានទទឹងត្រឹមតែចន្លោះពី ៧ ម៉ែត្រ ទៅដល់ ១១ ម៉ែត្រប៉ុណ្ណោះ។ ទំហំផ្លូវតូចចង្អៀតនេះ នាំឲ្យកក់ស្ទះចរាចរណ៍ ពិសេសនៅពេលព្រឹក និងពេលល្ងាច និងនៅពេលបុណ្យទានម្តងៗ។
លោករដ្ឋមន្ត្រី ត្រាំ អ៊ីវតឹក បានបន្ថែមថា គម្រោងស្តា និងពង្រីកកំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ៥ ប្រវែង ៣០ គីឡូម៉ែត្រ ត្រូវចំណាយ ៥៦,៨ លានដុល្លារអាមេរិក ដែលជាថវិកាកម្ចីឥណទានពីសាធារណរដ្ឋប្រជាមានិតចិន រួមទាំងថវិកាបដិភាគរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលបន្ថែមទៀត សម្រាប់ដោះស្រាយផលប៉ះពាល់។ អនុវត្តការសាងសង់ ដោយក្រុមហ៊ុន សំណង់សៀងហៃ គ្រូប និងពិនិត្យបច្ចេកទេសដោយក្រុមហ៊ុន ខ្វាងចូវ វានអាន របស់សាធារណរដ្ឋប្រជាមានិតចិន ដែលត្រូវប្រើពេលសាងសង់រយៈពេល ៤០ ខែ គឺចាប់ពីឆ្នាំ២០១២ នេះតទៅ និងគ្រោងបញ្ចប់នាខែមិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ ខាងមុខ។
ចំណែកសម្តេចនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន បានមានប្រសាសន៍ថា "ការដ្ឋានថ្ងៃនេះ គឺត្រូវប្រើប្រាស់នូវទឹកប្រាក់ ដែលបានចុះហត្ថលេខា កាលពីខែធ្នូ ឆ្នាំ២០០៩ នៅក្នុងដំណើរទស្សនកិច្ច របស់ឯកឧត្តម អនុប្រធានាធិបតីចិន ស៊ីជុងភីង ក្នុងពេលដែលគាត់មកទស្សនកិច្ចនៅកម្ពុជា ដែលពេលនោះ គឺចុះហត្ថលេខា នៅក្នុងក្របខណ្ឌឥណទាន ចំនួន ៤០០ លានដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិក ហើយក្នុងឥណទាន ៤០០ លានដុល្លារនោះ ត្រូវបានប្រើប្រាស់ សម្រាប់គម្រោង ចំនួន ៨"។
សម្តេចនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន បានបន្ថែមថា "ក្នុងចំណោមគម្រោងចំនួន ៨ នេះ ក៏មានគម្រោង ដែលពាក់ព័ន្ធជាមួយនឹងផ្លូវភ្ជាប់ទីក្រុងភ្នំពេញ ដែលប៉ុន្មានខែមុន យើងបើកការដ្ឋានសាងសង់ ពីគល់ស្ពានជ្រោយចង្វារ ទៅដល់ផ្លូវកែង គឺផ្លូវជាតិលេខ៦ សម្រាប់ការបើកពង្រីកផ្លូវជា ៤ គន្លង ហើយថ្ងៃនេះ គឺយើងបើកពង្រីក ( ផ្លូវជាតិលេខ៥ ) ៤ គន្លងផ្សេងទៀត ចាប់ពីស្ពានជ្រោយចង្វារ រហូតដល់ស្ពានព្រែកក្តាម"។
សម្តេចនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន បានលើកឡើងថា "ការបើកពង្រីកផ្លូវនេះ បង្ហាញអំពីការរីកចម្រើនរបស់ប្រទេសជាតិរបស់យើង ដែលក្នុងនោះ សម្រាប់ទីក្រុងភ្នំពេញ ការរីកចម្រើន គឺមានល្បឿនលឿនគួរឲ្យចាប់អារម្មណ៍។ ក្នុងដំណាក់កាលត្រឹមតែពីឆ្នាំ១៩៨៥ រហូតមកដល់ពេលនេះ ខ្ញុំព្រះករុណាខ្ញុំផ្ទាល់ ក្នុងឋានៈជានាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃរដ្ឋាភិបាលមុន និងរដ្ឋាភិបាលក្រោយនេះ បានចុះហត្ថលេខា ៤ ដង សម្រាប់ការពង្រីកផ្ទៃដី នៅក្នុងទីក្រុងភ្នំពេញនេះ"។
ជាមួយនឹងប្រសាសន៍ដូច្នេះ សម្តេចនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុនសែន ក៏បានគូសបញ្ជាក់ដោយអំពាវនាវទៅកាន់ក្រុមផ្លូវធ្វើផ្លូវថា "អីចឹងទេ ស្នើឲ្យមានការសិក្សាជាក់លាក់ និងអនុវត្តគំរោងឲ្យបានរឹងមាំ ព្រោះបទពិសោធន៍មួយ ដែលក្រុមហ៊ុន សៀង ហៃ ត្រូវដកពិសោធន៍ គឺការកសាងផ្លូវជាតិលេខ ៧ គឺថា អានឹង ជួសជុលអត់ចប់។ ប្រហែលជាវាមានមូលហេតុរបស់វាអ្វីមួយ នៅខាងក្រោម ( ក្រោមផ្លូវ ) ហើយដែលតម្រូវ ត្រូវយកស្តង់ដារបែបថ្មី។ អានឹងគ្រាន់តែជាការផ្តល់អនុសាសន៍ សម្រាប់ការចរចារវាងក្រសួងសាធារណការ ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងក្រុមហ៊ុន បន្តទៅទៀត លើគម្រោងនានា..."៕ksn
រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង សាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន លោក ត្រាំ អ៊ីវតឹក បានលើកឡើងថា គម្រោងស្តារ និងពង្រីកកំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ ៥ ពីចំណុចស្ពានជ្រោយចង្វារ ដល់ស្ពានព្រែកក្តាម ប្រវែង ៣០ គីឡូម៉ែត្រ ជាបួនគន្លងទិសដៅចរាចរណ៍ ដែលមានទទឹង ចាប់ពី ២២ ម៉ែត្រ ដល់ ២៥ ម៉ែត្រ មានសាងសង់ស្ពានថ្មីរហូតដល់ ៣ កន្លែង ទទឹង ២៥ ម៉ែត្រ ប្រវែងសរុប ១៧៥ ម៉ែត្រ។ ពង្រីកស្ពានចាស់មួយកន្លែង ទទឹង ២១ ម៉ែត្រ ប្រវែង ៣៥ ម៉ែត្រ។ លូគ្រប់ប្រភេទ ៨ កន្លែង ប្រវែង ២២៥ ម៉ែត្រ និងខ្នែងផ្លូវប្រសប់ ប្តូរទិសចរាចរណ៍ទំនើប មួយកន្លែង ប្រវែងសរុប ៤៦៩ ម៉ែត្រ។ ចំណែកតួផ្លូវ ត្រូវបានលើកកម្ពស់ និងពង្រីកទៅតាមគម្រោងរចនាប្លង់បច្ចេកទេស។ ក្នុងនោះ មានសួនពុះចែកទិសដៅចរាចរណ៍កណ្តាលទ្រូងផ្លូវ ទទឹង ២,៥ ម៉ែត្រ។
កំណាត់ផ្លូវចាស់ ពីស្ពានជ្រោយចង្វារ ដល់ស្ពានព្រែកក្តាម ដែលមានប្រវែងជាង ៣០ គីឡូម៉ែត្រ មានទទឹងត្រឹមតែចន្លោះពី ៧ ម៉ែត្រ ទៅដល់ ១១ ម៉ែត្រប៉ុណ្ណោះ។ ទំហំផ្លូវតូចចង្អៀតនេះ នាំឲ្យកក់ស្ទះចរាចរណ៍ ពិសេសនៅពេលព្រឹក និងពេលល្ងាច និងនៅពេលបុណ្យទានម្តងៗ។
លោករដ្ឋមន្ត្រី ត្រាំ អ៊ីវតឹក បានបន្ថែមថា គម្រោងស្តា និងពង្រីកកំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ៥ ប្រវែង ៣០ គីឡូម៉ែត្រ ត្រូវចំណាយ ៥៦,៨ លានដុល្លារអាមេរិក ដែលជាថវិកាកម្ចីឥណទានពីសាធារណរដ្ឋប្រជាមានិតចិន រួមទាំងថវិកាបដិភាគរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលបន្ថែមទៀត សម្រាប់ដោះស្រាយផលប៉ះពាល់។ អនុវត្តការសាងសង់ ដោយក្រុមហ៊ុន សំណង់សៀងហៃ គ្រូប និងពិនិត្យបច្ចេកទេសដោយក្រុមហ៊ុន ខ្វាងចូវ វានអាន របស់សាធារណរដ្ឋប្រជាមានិតចិន ដែលត្រូវប្រើពេលសាងសង់រយៈពេល ៤០ ខែ គឺចាប់ពីឆ្នាំ២០១២ នេះតទៅ និងគ្រោងបញ្ចប់នាខែមិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ ខាងមុខ។
ចំណែកសម្តេចនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន បានមានប្រសាសន៍ថា "ការដ្ឋានថ្ងៃនេះ គឺត្រូវប្រើប្រាស់នូវទឹកប្រាក់ ដែលបានចុះហត្ថលេខា កាលពីខែធ្នូ ឆ្នាំ២០០៩ នៅក្នុងដំណើរទស្សនកិច្ច របស់ឯកឧត្តម អនុប្រធានាធិបតីចិន ស៊ីជុងភីង ក្នុងពេលដែលគាត់មកទស្សនកិច្ចនៅកម្ពុជា ដែលពេលនោះ គឺចុះហត្ថលេខា នៅក្នុងក្របខណ្ឌឥណទាន ចំនួន ៤០០ លានដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិក ហើយក្នុងឥណទាន ៤០០ លានដុល្លារនោះ ត្រូវបានប្រើប្រាស់ សម្រាប់គម្រោង ចំនួន ៨"។
សម្តេចនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន បានបន្ថែមថា "ក្នុងចំណោមគម្រោងចំនួន ៨ នេះ ក៏មានគម្រោង ដែលពាក់ព័ន្ធជាមួយនឹងផ្លូវភ្ជាប់ទីក្រុងភ្នំពេញ ដែលប៉ុន្មានខែមុន យើងបើកការដ្ឋានសាងសង់ ពីគល់ស្ពានជ្រោយចង្វារ ទៅដល់ផ្លូវកែង គឺផ្លូវជាតិលេខ៦ សម្រាប់ការបើកពង្រីកផ្លូវជា ៤ គន្លង ហើយថ្ងៃនេះ គឺយើងបើកពង្រីក ( ផ្លូវជាតិលេខ៥ ) ៤ គន្លងផ្សេងទៀត ចាប់ពីស្ពានជ្រោយចង្វារ រហូតដល់ស្ពានព្រែកក្តាម"។
សម្តេចនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន បានលើកឡើងថា "ការបើកពង្រីកផ្លូវនេះ បង្ហាញអំពីការរីកចម្រើនរបស់ប្រទេសជាតិរបស់យើង ដែលក្នុងនោះ សម្រាប់ទីក្រុងភ្នំពេញ ការរីកចម្រើន គឺមានល្បឿនលឿនគួរឲ្យចាប់អារម្មណ៍។ ក្នុងដំណាក់កាលត្រឹមតែពីឆ្នាំ១៩៨៥ រហូតមកដល់ពេលនេះ ខ្ញុំព្រះករុណាខ្ញុំផ្ទាល់ ក្នុងឋានៈជានាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃរដ្ឋាភិបាលមុន និងរដ្ឋាភិបាលក្រោយនេះ បានចុះហត្ថលេខា ៤ ដង សម្រាប់ការពង្រីកផ្ទៃដី នៅក្នុងទីក្រុងភ្នំពេញនេះ"។
ជាមួយនឹងប្រសាសន៍ដូច្នេះ សម្តេចនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុនសែន ក៏បានគូសបញ្ជាក់ដោយអំពាវនាវទៅកាន់ក្រុមផ្លូវធ្វើផ្លូវថា "អីចឹងទេ ស្នើឲ្យមានការសិក្សាជាក់លាក់ និងអនុវត្តគំរោងឲ្យបានរឹងមាំ ព្រោះបទពិសោធន៍មួយ ដែលក្រុមហ៊ុន សៀង ហៃ ត្រូវដកពិសោធន៍ គឺការកសាងផ្លូវជាតិលេខ ៧ គឺថា អានឹង ជួសជុលអត់ចប់។ ប្រហែលជាវាមានមូលហេតុរបស់វាអ្វីមួយ នៅខាងក្រោម ( ក្រោមផ្លូវ ) ហើយដែលតម្រូវ ត្រូវយកស្តង់ដារបែបថ្មី។ អានឹងគ្រាន់តែជាការផ្តល់អនុសាសន៍ សម្រាប់ការចរចារវាងក្រសួងសាធារណការ ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងក្រុមហ៊ុន បន្តទៅទៀត លើគម្រោងនានា..."៕ksn